سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط درخواست کارت پایان خدمت المثنی

قطعا برای شما هم پیش آمده است که مدارکی را گم کرده اید یا به هر طریقی از بین رفته اند و بدون هستی ان ها با محدودیت هایی روبرو شده اید و برای گرفتن مجدد آن نیز با مشکلات و سوالاتی رو به رو شده اید.

کارت واپسین،انجام خدمت نیز یکتا متعلق به مدارکی است که گم شدن آن، بی گمان شما را با دشواری ها و محدودیت هایی رو به رو می کند.

 

شرایط درخواست کارت پایان خدمت المثنی

 

بنابراین اگر کارت آخر خدمت خویش را گم کرده اید و نمی دانید مراحل تقاضا کارت آخر خدمت المثنی چگونه است و یا چه مدارکی را برای آن دربایستن دارید، در این مقاله تا پایان با ما همراه باشید الی استجابت سوالات خویش را گرفتن نمایید.

 

مدارک درخواست کارت پسین خدمت المثنی برای مشمولین تو کشور

نحوه درخواست کارت پسین خدمت المثنی برای مشمولین درون کشور به این صورت است که چنانچه این دست از عزیزان، کارت پایان خدمت خویش را گم کرده اند یا کارت ایشان به دزدی رفته و یا به هر دلیل دیگری از بین رفته است، بایستی پس از گذشت مدت موعد 4 ماه از تاریخ مفقودی، دزدی و یا از بین رفتن کارت، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان شهربانی 10+ مراجعه نمایند.

 

مراحل درخواست کارت فرجام خدمت المثنی برای مشمولان درون کشور به همینجا ختم نمی شود.

پس از مراجعه به این دفاتر، کاربر دفتر نخست می بایست در کارت های پیدا شده و یا عودت شده از سازمان پست را بررسی کرده و چنانچه کارت موجود باشد، ابتدا نشانه فرد را به روز رسانی می کند و پس متعلق به درخواست ارسال مجدد به جای صدور کارت المثنی را برای فرد تکمیل می نماید.

 

اما در صورتی که کارت در وسط کارت های پیدا شده هستی نداشت، کاربر این دفاتر درخواست کارت واپسین،انجام خدمت المثنی را برای فرد صادر می نماید.

 

مدارک باره نیاز جهت درخواست کارت پایان خدمت المثنی برای مشمولین تو کشور

از جمله مدارک باره احتیاج جهت تعقیب مراحل تقاضا کارت پایان خدمت المثنی برای مشمولین درون مملکت عبارت است از:

  • تکمیل فیش ی شماره 1 یا فیش تقاضا صدور کارت واپسین،انجام خدمت المثنی توسط متقاضی
  • کپی کارت ملی
  • کپی صفحه ی اول و صفحه ی توضیحات شناسنامه ی متقاضی
  • گرفتن عکس در کیوسک های مخصوص در دفاتر پلیس بعلاوه ده ( عکس بیومتریک )
  • ارائه ی فیش ی شماره 2 یا برگه ی تعهد که به وسیله ی دفتر اسناد رسمی تایید شده باشد.
  • ارائه ی گواهی درج آگهی بدست متقاضی در روزنامه مبنی بر عدم اعتبار کارت فرجام خدمت در 2 نوبت به فاصله ی 1 ماه( بریده ی آگهی های مربوطه نیز کافی می باشد.)
  • در صورتی که کارت سوخته و یا از بین رفته باشد، لاشه کارت نیز باره نیاز است.
  • پرداخت هزینه صدور کارت پایان خدمت المثنی ( مبلغ 40 هزار و 500 تومان در امسال )

توجه کنید که در تبصره ی این قانون درباره مراحل درخواست کارت فرجام خدمت المثنی آمده است که چنانچه کارت سوخته باشد و یا به طرق دیگر از بین رفته باشد، نیازی به گذشت 4 ماه و نیز درج آگهی در روزنامه نبوده و تنها لاشه کارت کفایت می کند.

 

مراحل تقاضا کارت پایان خدمت المثنی برای مشمولین خارج از کشور

مراحل تقاضا کارت سرانجام خدمت المثنی برای مشمولین بیرون از کشور نیز به این چهره است که درخواست کننده بایستی ابتدا به سفارت و یا همان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشوری که در آن ماندن دارد، مراجعه نموده و پس از تحویل مدارک لازم، فرم های مربوطه را تکمیل نماید.

 

سفارت نیز پس از گرفتن مدارک و برگه های استوار کردن هویت از درخواست کننده و نیز استشهاد امضا، بعد از تایید متقاضی، آن ها را به وزارت امور خارجه ارسال می نماید.

وزارت امور خارجه نیز مدارک را به سازمان نظام وظیفه ارسال نموده و متعاقبا، کارت های صادر شده را به سفارت و یا نمایندگی باره عقیده تحویل داده و فلذا درخواست کننده می بایست کارت خود را از راه همان سفارت در مملکت محل اقامت گرفتن نماید.

 

مدارک باره دربایستن جهت تقاضا کارت پایان خدمت المثنی برای مشمولین بیرون از کشور

از جمله مدارک مورد احتیاج جهت تعقیب مراحل درخواست کارت پایان خدمت المثنی برای مشمولین خارج از کشور عبارت است از:

  • تکمیل برگه ی شماره ی 1 یا فیش ی تقاضا صدور کارت پایان خدمت المثنی بدست متقاضی
  • کپی کارت پایان خدمت قبلی
  • ارائه ی برگه ی پناه دادن هویت
  • ارائه برگه ی تعهد یا فیش ی عدد 2 (به به اتفاق یک عکس الحاق شده)
  • لاشه ی کارت فرجام خدمت پیشین در صورت وجود
  • پرداخت خرج صدور کارت آخر خدمت المثنی