سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط ادامه تحصیل سربازان امریه

همانطور که حتما می دانید، کل ی انواع فرمان نامه سربازی به نوعی خدمت سربازی محسوب شده و افرادی که با رای سازمان نیرو های مسلح، فرمان نامه دریافت می کنند به راستی به جای خدمت کردن در یگان های نظامی و انتظامی کل کشور، در سازمان ها و ارگان های دولتی یا غیر دولتی مشغول به خدمت می شوند.

بنابراین اگر چه افرادی که  امریه ی سربازی دریافت می کنند، به چهره غیر نظامی و در گویه ی فعالیت ارگان پذیرفته شده فعالیت می کنند اما به هر جهت، دریافت فرمان نامه نیز نوعی از خدمت سربازی محسوب می شود.

 

شرایط ادامه تحصیل سربازان امریه

 

حال سوالی که معمولا برای مشمولان خدمت سربازی که هدف گرفتن امریه را دارند و یا امریه ی یک ارگان را اخذ نموده اند، مطرح می شود، آن است که آیا پیوسته تحصیل سربازان امریه امکان پذیر است؟

 

آیا با وجود گرفتن امریه، می نا ادامه تحصیل داد؟

براساس قوانین سازمان نظام وظیفه کشور درباره خدمت سربازی و دریافت فرمان نامه و موضوعات پیوسته با آن، چنین آمده است که اگر فردی بدون دارا بودن دوران غیبت از سربازی، وارد خدمت شده باشد و همزمان در مقاطع لیسانس و یا بالاتر پذیرفته شده باشد، نمی تواند همزمان با خدمت کردن، پیوستگی تحصیل دهد.

 

آن بخش از داوطلبانی که حین خدمت سربازی به صورت امریه، در یکی از دانشگاه های داخل و یا خارج از کشور در مقاطع لیسانس و بالاتر پذیرفته شوند، حتی در چهره موافقت دانشگاه مربوطه اعم از دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی، علمی کاربردی و … نمی توانند مقارن با خدمت کردن در یگان غیر نظامی، پیوسته تحصیل دهند.

 

در چنین مواردی در صورتی که سربازان فرمان نامه قصد ادامه تحصیل داشته باشند، می توانند از خدمت سربازی ترخیص شده و از معافیت تحصیلی برای پیوستگی تحصیل برخوردار شوند.

 

در نتیجه ادامه تحصیل حین فرمان نامه امکان پذیر نبوده و تنها در صورتی که امریه بگیران از خدمت ترخیص شوند، می توانند پیوسته تحصیل دهند.

 

در واقع توجه کنید که تفاوتی وسط سربازان امریه و غیر فرمان نامه هستی ندارد و هر دو سرباز بوده و فقط محل و گونه خدمت آن ها متفاوت می باشد و چه سربازان امریه و چه سربازان غیر فرمان نامه نمی توانند در حین خدمت سربازی، در گرد از دانشگاه های کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

 

شرایط دریافت مرخصی و معافیت تحصیلی برای سربازان فرمان نامه چیست؟

همانطور که گفتیم سربازان امریه نیز امثال سایر سربازانی که در یگان های نظامی و انتظامی خدمت می کنند، نمی توانند به پیوستگی تحصیل حین امریه بپردازند و پس تنها می توانند با دارا بودن شرایطی، ار خدمت ترخیص و به اندازه مدت زمان بخشودگی تحصیلی در مقطع مربوطه، مرخصی تحصیلی اخذ کنند.

 

دقت کنید که سربازان فرمان نامه فقط در شرایطی می توانند از مرخصی کاربرد کرده و پس از اخذ معافیت تحصیلی، به ادامه تحصیل بپردازند که در مقاطع لیسانس و بالاتر پذیرفته شوند.

در واقع امکان اخذ ترخیص و معافیت تحصیلی برای داوطلبان پذیرفته شده در مقطع کاردانی و یا فوق دیپلم وجود ندارد.